خط تولید فرنچ فرایز

خط تولید فرنچ فرایز

فرنچ فرایز یکی از محصولات نوین پرطرفدار و پر سود در صنعت غذا می باشد که امروزه ماشین آلات و خطوط تولید آن جهت بالا بردن ظرفیت و کیفیت محصول به صورت کاملا تخصصی در حال توسعه و پیشرفت است. امروزه صنایع غذایی با تغییرات اساسی در حال توسعه می باشد. صنایع غذایی نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری در دنیا داشته و با بهره وری و فرآوری بیشتر از مواد غذایی محصولات متنوع تری نسبت به گذشته با کیفیت بسیار بالاتر تولید نموده است. در حال حاضر میزان بهره وری از مواد خوراکی که در دسترس بشر می باشد در حال توسعه است و هر روز تنوع بسیاری از محصولات جدید وارد بازار می شود. سیب زمینی فرنچ فرایز به دلیل فرآیندهایی که در خط تولید بر روی آن انجام می شود دارای طعم و کیفیت بسیار مطلوب و جذب روغن فوق العاده پایین می باشد که این مهم فرنچ فرایز را یکی از فرآورده های پر مصرف و کاملا سلامت نموده است.

 

چیدمان خط تولید فرنچ فرایز

شرکت زاگرس تاو ماشین در سراسر ایران در زمینه طراحی، تولید و نصب کامل خطوط و ارتقا کارخانه ها و ماشین آلات خاص خط فرنچ فرایز (سیب زمینی نیمه آماده منجمد) با بهره گیری از بروزترین اطلاعات در این زمینه و با آخرین تکنولوژی ها در حال فعالیت است. ما آخرین فن آوری ها و تکنیک ها را فراتر از مشخص کردن ماشین های مورد نیاز در اختیار شما قرار می دهیم. این شرکت طراحی و ساخت خط فرنچ فرایز را به صورت سفارشی و متناسب با ظرفیت درخواستی شما اجرا می نماید.

شرکت ما به منظور تکمیل خط تولید شما، نصب و راه اندازی دستگاه انجماد سریع (Individual Quick Freezer)، بویلرها و دستگاه بسته بندی را در صورت تمایل فراهم می نماید.

فرآیند تولید فرنچ فرایز

فرآیند تولید فرنچ فرایز به طور خلاصه به این صورت می باشد که سیب زمینی از انبار مواد اولیه (انبار سیب زمینی) به قسمت سورتینگ منتقل شده و در آنجا سیب زمینی ها با سایز مناسب وارد خط تولید می شوند. در ابتدای خط تولید، سیب زمینی ها جهت عاری شدن از سنگ و خاک وارد دستگاه شستشو شده و بعد از آن از طریق نوار انتقال وارد دستگاه پوست گیر می شود تا فرآیند پوست گیری آغاز گردد. در این دستگاه جهت جدا سازی پوست از سیب زمینی از تزریق بخار با فشار بالا در مخزن استفاده می شود. برای ظرفیت های پایین جهت کاهش هزینه می توان از پوست گیرهای سایشی استفاده نمود.

مواد اولیه فرنچ فرایز

برای تکمیل شدن فرآیند پوست گیری، سیب زمینی بعد از خارج شدن از پوست گیر بخار وارد دستگاه برس زن شده تا تمامی پوست های روی سطح سیب زمینی از آن برداشته شود. سیب زمینی پوست کنده شده جهت بازبینی و جدا سازی سیب زمینی های خراب و لکه دار بر روی کانوایر بازبینی منتقل شده و توسط نیروی انسانی از پروسه تولید خارج می شوند.

مراحل شستشوی و پوست گیری سیب زمینی برای فرنچ فرایز

بعد از عبور سیب زمینی های سالم و مناسب، جهت برش وارد دستگاه هیدروکاتر شده و به برش های فرنچ فرایز تبدیل می شوند. برش سیب زمینی در ظرفیت های پایین و گاهی مواقع در صورت خرابی و یا تعویض تیغه هیدروکاتر توسط کاتر مکانیکال صورت می گیرد. با توجه به بیضی شکل بودن سیب زمینی قطعات برش خورده در گوشه های سیب زمینی دارای طول کوتاه و ضخامت کم بوده که برای داشتن محصول یکسان در بسته ها به وسیله سورتر طولی و سورتر جدا کننده ضایعات، غربال شده و سایزهای مناسب وارد خط تولید می شوند. در ادامه جهت جدا کردن و خارج نمودن سیب زمینی های لکه دار و خراب از پروسه تولید، به قسمت بازبینی منتقل شده و توسط نیروی انسانی این مهم انجام می شود. بعد از آن برش های سیب زمینی سالم و یک دست جهت نشاسته گیری، تثبیت آنزیم و انسجام بافت وارد بلانچرهای اولیه و ثانویه شده تا برای سرخ شدن و ورود به فرایر آماده شوند. 

خط تولید فرنچ فرایز

دمای آب و مدت زمان عبور سیب زمینی از بلانچرهای اولیه و ثانویه برای رسیدن به این مهم بسیار حائز اهمیت می باشد. سیب زمینی بلانچ شده قبل از سرخ شدن وارد دستگاه خشک کن شده تا رطوبت اضافی آن جهت ورود به فرایر گرفته شود. در فرایر سیب زمینی ها در روغن با دمای مشخص و زمان معین سرخ شده و جهت روغن گیری به دستگاه ویبراتور منتقل شده و روغن اضافی از آن جدا می شود.

در ادامه سیب زمینی سرخ شده برای تکمیل فرآیند تولید از سیستم پیش خنک کن جهت پایین آمدن دما عبور کرده و وارد تونل انجماد سریع ( IQF ) شده و بعد از منجمد شدن کامل، محصول به قسمت بسته بندی منتقل می شود. در قسمت بسته بندی فرنچ فرایزهای منجمد شده در بسته های 2.5 کیلوگرم، 900 گرم و یا 750 گرم پر شده و سپس در کارتن قرار داده گرفته و در نهایت برای نگهداری به سردخانه 18 - منتقل می شود.

ظرفیت تولید خط فرنچ فرایز

به طور کلی ظرفیت تولید خط فرنچ فرایز به دو گروه ظرفیت پایین و ظرفیت بالا تقسیم می شود. در گروه ظرفیت پایین خروجی خط تولید 500 کیلوگرم در ساعت بوده و در گروه ظرفیت بالا خروجی خط تولید 1000 الی 15000 کیلوگرم در ساعت می باشد. متناسب با فضای سالن تولید و میزان سرمایه گذاری مشتریان، شرکت زاگرس تاو ماشین طراحی و ساخت خطوط فرنچ فرایز با ظرفیت خروجی پایین برای سرمایه گذاری های کم تا تکمیل این خطوط با ظرفیت خروجی بالا برای سرمایه گذاری بیشتر را به بهترین شکل و بالاترین کیفیت انجام می دهد. این شرکت راه حل های مؤثر و اقتصادی را برای پاسخگویی به نیازهای تولید به مشتریان عرضه نموده و علاوه بر آن بسته های کامل شامل نکات کلیدی با توجه به ظرفیت ها و بودجه های متنوع شما درخصوص تولید با کیفیت و نحوه استفاده بهینه از دستگاه های موجود در خط تولید فرنچ فرایز را به شما ارائه می دهد.

شرکت زاگرس تاو ماشین در زمینه طراحی و ساخت ماشین آلات خط تولید فرنچ فرایز تمام اتوماتیک با ظرفیت پایین ( 500 کیلوگرم در ساعت ) به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای فعالیت داشته و خط تولیدی با استانداردهای اروپایی را به مشتریان خود ارائه می نماید.

ما در تمام گام های رسیدن شما به موفقیت کنارتان هستیم.

تیم مدیریت پروژه ما به شما اطمینان می دهد که ماشین آلات شما دقیقا در زمان برنامه ریزی شده و بدون کاستی در کیفیت و حتی با بهتر شدن محصولات تحویل گردد. ما قبل از اینکه ساخت ماشین آلات شما را آغاز کنیم دقیقاً آنچه را که قرار است به شما ارائه کنیم با شما تأیید خواهیم کرد، برنامه زمانی ساخت را تنظیم می کنیم، طرح lay out و متریال مصرفی را نهایی کرده و مدل شبیه سازی شده ماشین آلات را برای اطمینان از نتیجه نهایی به شما ارایه می کنیم.

ما به شما یک مدیر پروژه اختصاص می دهیم تا پیشرفت پروژه شما را تحت نظر داشته باشد و از نزدیک با شما ارتباط برقرار کند تا مطمئن شویم مشخصات ماشین آلات شما رعایت شده و تحویل آن ها به موقع خواهد بود. ما می دانیم که تنها هنگامی موفق می شویم که شما موفق شوید.

همه مدیران پروژه ما نسبت به کارهای شرکت علاقه مند هستند، به جزئیات توجه می کنند و برای موفقیت هر پروژه سرمایه گذاری می کنند.

هدف ما این است که حتی با وجود یک دهه تجربه، نه فقط در تولید ماشین آلات، بلکه در فرایند های تولید محصولات خروجی نیز پیشرفت مستمر داشته باشیم تا شما از بهره وری و کارآیی بالایی بهره مند شوید.

جانمایی و ترتیب دستگاه های خط تولید سیب زمینی نیمه آماده

چیدمان دستگاه های خط تولید فرنچ فرایز

سورتینگ و خاک گیر

اطلاعات بیشتر

کانوایر شیبدار(بالابر)

اطلاعات بیشتر

اسکرو کانوایر

اطلاعات بیشتر
دستگاه پوست گیر سیب زمینی

پوست گیر بخار

اطلاعات بیشتر

اسکرو کانوایر

اطلاعات بیشتر

کانوایر بازبینی

اطلاعات بیشتر
دستگاه هیدروکاتر

هیدروکاتر

اطلاعات بیشتر

جدا کننده ضایعات

اطلاعات بیشتر
سورتر طولی

سورتر طولی

اطلاعات بیشتر

کانوایر بازبینی

اطلاعات بیشتر
دستگاه بلانچر

بلانچر اولیه

اطلاعات بیشتر
دستگاه بلانچر

بلانچر ثانویه

اطلاعات بیشتر

دوزینگ پمپ ( SAPP )

اطلاعات بیشتر

روغن گیر

پیش خنک کن

تونل انجماد ( IQF )

چیدمان ماشین آلات خط تولید و فرآوری فرنچ فرایز (سیب زمینی نیمه آماده منجمد )

  • سورتینگ و تحویل بار
  • بالابر
  • هاپر
  • شستشو
  • اسکرو کانوایر
  • پوست گیر بخار
  • اسکرو کانوایر
  • برس زن
  • کانوایر بازبینی
  • هیدروکاتر
  • جدا کننده ضایعات
  • سورتر طولی
  • کانوایر بازبینی
  • بالابر
  • بلانچر اولیه
  • بلانچر ثانویه
  • دوزینگ پمپ ( SAPP )
  • ویبراتور
  • خشک کن
  • ویبراتور
  • فرایر
  • روغن گیر
  • پیش خنک کن
  • تونل انجماد ( IQF )
  • بسته بندی
  • بویلر روغن داغ
  • بویلر بخار

زاگرس تاو ماشین طراحی تمامی ماشین آلات خط تولید فرنچ فرایز را مطابق با طراحی و تکنولوژی روز اروپا انجام داده و با تعهد و تخصص سعی بر راه اندازی واحد های صنعتی نمونه برای شما را دارد.

درصورت عدم موفقیت شما ما نیز موفق نخواهیم شد پس بنابراین برای تحقق موفقیتمان در تمام طول مسیر کنارتان هستیم.

چیدمان خط تولید فرنچ فرایز با ظرفیت 500 کیلوگرم

چیدمان خط تولید و فرآوری فرنچ فرایز با ظرفیت 2000 کیلوگرم

فیلم کامل خط تولید و فرآوری سیب زمینی نیمه آماده

خط تولید فرآوری سیب زمینی فرنچ فرایز ساخت ایران

با دانش و علم به روز دنیا و نیروی متخصص بومی اولین خط تولید فرنچ فرایز و فرآوری سیب زمینی نیمه آماده در استان سنندج توسط شرکت زاگرس تاو ماشین طراحی، ساخت و راه اندازی گردید. ظرفیت تولید خط تولید سیب زمینی فرنچ فرایز راه اندازی شده در استان سنندج 500 کیلوگرم در ساعت است. در فیلم زیر مشاهده خواهید کرد،که سیب زمینی خام وارد خط تولید میشود و در خروجی خط تولید تولید سیب زمینی سرخ شده منجمد شده دریافت میکنیم.

دستگاه های استفاده شده

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر درباره خطوط تولید و دستگاه های مرتبط با آنها با ما در ارتباط باشید

مدیر فروش:

09124408722

دفتر مرکزی:

800 13 488 021
801 13 488 021