خط سرخ‌کن آجیل

امروزه با توجه به تنوع در محصولات تولید شده در صنعت غذا، ذائقه‌های متفاوت مردم دنیا و هم چنین مواد اولیه فراوان و متنوع، صنعتگران در صنایع غذایی در تلاشند تا با طراحی و ساخت دستگاه‌های جدید و فناوری‌های تازه تمام سلایق مردم را پوشش دهند و از طرفی محصولی با کیفیت، درانواع مختلف به دست مصرف‌کننده برسانند. یکی از محصولاتی که همواره مورد توجه عموم مردم قرار گرفته دانه‌های سرخ شده می‌باشد دانه‌هایی نظیر تخمه آفتابگردان، بادام زمینی، بادام هندی و… که در اثر قرار گرفتن در معرض حرارت یکنواخت در روغن داغ سرخ می‌شوند و سپس طعم داده می‌شوند. این محصولات در یک فرآیند حساس و تخصصی تبدیل به دانه‌های سالم و خوش طعم برای شما می‌شود.

شرکت زاگرس تاو ماشین در این زمینه نیز سابقه‌ای درخشان دارد. شرکت ما با بهره‌گیری از دانش و تخصص سعی در آن داشته که بهترین کیفیت در محصول نهایی را ارائه دهد. شرکت زاگرس تاو ماشین ساخت خطوط سرخ کن مغزهای تخمه و بادام‌زمینی را از خطوط نیمه اتوماتیک با خروجی 30 الی 100 کیلوگرم در ساعت برای ظرفیت‌های کارگاهی تا تکمیل خطوط تولید صنعتی با ظرفیت بیش از 100 کیلوگرم در ساعت را به بهترین شکل و بالاترین کیفیت انجام می‌دهد. زاگرس تاو ماشین راه‌حل‌های مؤثر و اقتصادی را برای پاسخگویی به نیازهای تولید فردی مشتریان ارائه می‌دهد. از طرفی كنترل فرآيند، جمع آوری داده‌ها و عملکردهای مديريت در خطوط تولید از اهميت بيشتری برخوردار است که در همین خصوص شرکت ما بسته‌های کامل شامل نکات کلیدی با توجه به ظرفیت‌ها و بودجه‌های متنوع شما در خصوص تولید با کیفیت و نحوه استفاده بهینه از دستگاه‌های موجود در خط تحویل می‌دهد.

خط سرخ کن آجیل
تخمه آفتابگردان

عملکرد خط سرخ کن

در خط سرخ‌کن مغزهای تخمه و بادام زمینی محصول مورد نظر پس از غربال شدن وارد سرخ کن (فرایر) می‌شود و پس از خروج از سرخ‌کن به خنک‌کن منتقل شده تا دمای آن مقداری پایین بیاید، سپس وارد مرحله بازبینی می‌شود تا ضایعات آن جدا شود و بعد از آن طعم‌زنی می‌شود و برای بسته‌بندی آماده می‌شود.

  • غربال
  • سرخ‌کن
  • خنک‌کن
  • نوار بازبینی
  • بسته‌بندی

کنترل دقیق دما

مهمترین بخش خط سرخ‌کن آجیل فرایر آن می‌باشد. فرایر ساخت شرکت زاگرس تاو ماشین مجهز به سیستم گرمایش روغن به صورت حرارت غیر مستقیم بوده که به دو روش بویلر روغن داغ و Heat Exchanger گرمایش آن تامین می‌شود. در این خطوط توزیع بهینه حرارت و کیفیت روغن دو فاکتور خیلی مهم می‌باشد . در این روش درجه حرارت روغن به خوبی کنترل شده و از بالا رفتن پراکسید روغن و فاسد شدن آن جلوگیری می‌نماید که در نتیجه ماندگاری روغن را بسیار افزایش می‌دهد. همچنین برای تصفیه روغن فرایر از سیستم فیلتراسیون نواری به همراه بلوئر(blower) که از جمله جدیدترین تکنولوژی فیلتر روغن می‌باشد استفاده می‌شود. خط سرخ کن آجیل قابلیت فرآوری پنج محصول مغز تخمه آفتابگردان، مغز تخمه هندوانه، مغز تخمه کدو، بادام زمینی و بادام هندی را دارد.

چیدمان خط سرخ کن آجیل طراحی شده توسط شرکت زاگرس تاو ماشین به شرح زیر است :

  • بالابر
  • هاپر به همراه خرده گیر
  • سرخ کن (فرایر)
  • خنک کن
  • بازبینی
  • طعم زنی

دستگاه های استفاده شده

دیگر خطوط تولید

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر درباره خطوط تولید و دستگاه های مرتبط با آنها با ما در ارتباط باشید