خط پاپ کرن

در میان مشتقات ذرت، پاپ کرن سالم‌ترین محصول فرآوری شده می‌باشد. در این محصول روغن مورد استفاده در آن کمتر می‌باشد و دارای ترکیبات مضر کمتری است. به همین جهت خط تولید پاپ‌کرن و دستگاه پاپ‌کرن ساز صنعتی همواره مورد توجه فعالان حوزه صنایع غذایی می‌باشد.

ذرت در برخی نقاط جهان به عنوان یک محصول پایه در صنعت و اقتصاد ارزیابی می‌گردد. با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در این زمینه، ذرت از محصولات کشاورزی با قابلیت بالا در سود دهی مورد محاسبه قرار می‌گیرد. با توجه به خاصیت‌های منحصر به فرد این محصول، چه در زمینه کشاورزی یا صنایع دیگر، نیاز به توجه خاص در حیطه تولید با ظرفیت بالای این محصول همواره مورد توجه بوده است.

منشا ذرت از قاره آمریکا می‌باشد. ذرت از مواد مغذی با ترکیبات مناسب از جمله فیبر تشکیل شده است که انرژی بالایی دارد. یکی از خطوط بسیار پر طرفدار در زمینه تولید و صادرات مواد غذایی، خط تولید پاپ کرن بر پایه ذرت حجیم شده می‌باشد. این خط تولید شامل تجهیزات مربوط به انتقال، فرآوری ذرت، جدا سازی، طعم‌زنی و بسته بندی می‌باشد. پاپ کرن‌ها در طعم‌های مختلف از جمله کره‌ای، سرکه‌ای، نمکی، فلفلی، پنیری و پیتزایی در خط تولید پاپ کرن تولید و به بازار ارایه می شوند.

در کنار خواص مختلفی که برای ذرت ذکر گردید، خاصیت‌های دارویی این محصول نیز تحت بررسی متخصصان مربوطه آن می‌باشد. نوع و نژاد ذرت‌ها متفاوت است و انتخاب نوع مناسب ذرت برای تولید پاپ کرن مهم است. عمدتا ذرت را در ایران به عمل نمی‌آورند و از ذرت‌های وارداتی که از آرژانتین و برزیل وارد می‌شود استفاده می‌شود که نوع برزیلی آن کیفیت بهتری برای تولید پاپ کرن دارد.

ذرت دارای مدل‌های مختلفی از لحاظ ژنی و ساختاری می‌باشد. از جمله آن می توان به ذرت آردی، ذرت پاپ کرن، ذرت دندان سنجابی، ذرت بلوری، ذرت شیرین، ذرت مومی، ذرت غلاق دار، ذرت راه راه و … اشاره کرد. برای تولید پاپ کرن از ذرت خاصی استفاده می شود که قابل حجیم شدن یا Expansion باشد.

خط تولید پاپ کرن

انواع پاپ کرن

از نظر ظاهر ذرت‌های مصرفی در این صنعت به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • ذرت قارچی (Mushroom)
  • پروانه‌ای (Butterfly)

ذرت قارچی وقتی در طی فرآیند تولید، حرارت می‌بیند حجیم می‌شود و شکل توپی پیدا می‌کند و همچنین ذرت پروانه‌ای وقتی در طی فرآیند تولید حرارت می‌بیند حجیم می‌شود و شکل منظمی ندارد (مانند پاپ کرن‌های معمولی موجود در بازار)

بررسی کشورهای تولید کننده ذرت گویای این مطلب است که در کشور ما نیز باید تلاش بیشتری در جهت ارتقای کمی و کیفی این محصول انجام داد تا بتوان علاوه بر تامین نیاز داخلی به صادرات این محصول نیز پرداخت.

انواع پاپ کرن

ساخت خط تولید پاپ کرن

شرکت زاگرس تاو ماشین، طراح و سازنده ماشین آلات صنایع غذایی با استفاده از متخصصین و مهندسین مربوط به صنعت غذا خط تولید ماشین آلات خط پاپ کرن از ابتدای خط تولید تا انتهای آن را بصورت کاملا تخصصی تولید می‌نماید. این شرکت در سراسر ایران در زمینه طراحی، تولید و نصب کامل خطوط و ارتقا کارخانه ها و ماشین‌آلات خاص خط پاپ کرن با بهره‌گیری از به‌روزترین اطلاعات در این زمینه و با آخرین تکنولوژی در حال فعالیت است. ما آخرین فن‌آوری‌ها و تکنیک‌ها را فراتر از مشخص کردن ماشین‌های مورد نیاز در اختیار شما قرار می‌دهیم.

طراحی کلیه خطوط صنایع غذایی از جمله خط تولید پاپ کرن در شرکت زاگرس تاو ماشین به صورت سفارشی برای شما انجام می‌شود. تولید این محصول از ذخیره‌ی اولیه در مخازن ذرت آغاز می‌گردد. سپس ذرت وارد خط تولید پاپ کرن می‌شود. ذرت از طریق اسکرو کانوایر به دستگاه popper منتقل شده (عوامل بسیار مهم در این مرحله میزان حرارت دهی در مرحله popper جهت برشته کنی می‌باشد) و در آن ذرت به پاپ کرن تبدیل می‌شود. در دستگاه popper بعد از فرآوری ذرت عمل دانه‌گیری جهت جداسازی پاپ کرن و دانه ذرت باز نشده انجام شده و در نهایت به دستگاه طعم‌زن برای افزودن طعم دلخواه منتقل می‌گردد. از مهمترین و حائز اهمیت‌ترین قسمت‌های مربوط به این خط تولید، قسمت مربوط به دستگاه popper می‌باشد. تیم R&D شرکت زاگرس تاو ماشین، با بررسی و ارزیابی ماشین‌آلات تولید این محصول، سعی در بهینه سازی ماشین آلات خط تولید پاپ کرن داشته و از این رو خط تولید پاپ کرن از ظرفیت 20 کیلوگرم تا 300 کیلوگرم در ساعت با کیفیت بالا به شما ارایه می‌کند.

چیدمان خط پاپ‌کرن طراحی شده توسط شرکت زاگرس تاو ماشین به شرح زیر است :

  • هاپر و اسکرو کانوایر
  • دستگاه حجیم کننده
  • دانه گیر
  • طعم زن

دستگاه های استفاده شده

دیگر خطوط تولید

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر درباره خطوط تولید و دستگاه های مرتبط با آنها با ما در ارتباط باشید