دسته بندی نشده

طرز تهیه سیب زمینی رستورانی

طرز تهیه سیب زمینی رستورانی

به دنبال همان تُردی، رنگ و طعم سیب زمینی رستورانی هستید؟ پس حتما طرز تهیه سیب زمینی رستورانی را بخوانید! این محتوا در بلاگ زاگرس تاو ماشین مرحله به مرحله طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده را آموزش داده است. با خواندن این محتوا یک سیب زمینی سرخ کرده خوش مزه و تُرد را تجربه می‌کنید.

مواد لازم برای آموزش طرز تهیه سیب زمینی رستورانی

شاید برای شما سوال باشد که چرا سیب زمینی سرخ کرده خانگی، طعم سیب زمینی‌های رستوران را نمی‌دهد. مسئله اینجاست که سیب زمینی سرخ شده رستورانی در واقع از روش فرنچ فرایز استفاده می‌کند.

مواد لازم برای سیب زمینی سرخ کرده یا فرنچ فرایز رستورانی

فرنچ فرایز یک پیش غذا فست‌فودی است و از سال 1680 در بلژیک اختراع شد. حالا برای اینکه یک فرنچ فرایز را در خانه درست کنیم، با ما باشید تا مرحله به مرحله طرز تهیه سیب زمینی رستورانی (فرنچ فرایز) را به شما عزیزان آموزش دهیم.

ابتدا مواد لازم را برای طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده رستورانی را بدانید.

سیب زمینی بزرگ 5 عدد
نمک 1 قاشق چای‌خوری
فلفل سیاه 1 قاشق چای‌خوری
پودر سیر 1 قاشق چای‌خوری
آویشن 1 قاشق چای‌خوری
آب سرد 5 لیوران
یخ یک کاسه بزرگ
روغن مخصوص سرخ‌کردنی به میزان لازم

سیب زمینی سرخ کرده رستورانی در واقع فرنچ فرایز است، برای آشنایی با چیستی، تاریخچه و انواع فرنچ فرایز مقاله فرنچ فرایز چیست؟ را بخوانید.

مرحله 1 آموزش فرنچ فرایز رستورانی

ابتدا پوست سیب زمینی‌ها را کاملا جداکنید سپس با آب سرد به خوبی شست‌وشو دهید. حالا یک تخته و چاقو تیز برداشته و سیب زمینی را به ورقه‌های 1 سانتی‌متری برش دهید. بهتر است طول سیب‌زمینی‌ها حدود 8 سانتی‌متر باشد. برای بهتر شدن ظاهر فرنچ فرایز سعی کنید، خلال‌ها یکسان باشد. سپس خلال‌ها کمی در آب قرار داده و سپس بشورید.

مرحله اسلایس در طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده رستورانی

در این مرحله باید سیب زمینی‌های درشت و با کیفیت را انتخاب کنید.

شما به صورت خانگی فرنچ فرایز را طبخ می‌کنید اما آیا می‌دانید، چطور یک فرنچ فرایز صنعتی تولید می‌شود؟ در مقاله طرز تهیه سیب زمینی نیمه آماده این مراحل را بخوانید.

مرحله 2 شوک به خلال‌های سیب زمینی

در این مرحله ابتدا قابلمه‌ای را پر از آب کنید و روی شعله گاز قرار دهید و یک قاشق هم نمک به آن اضافه کنید. سپس زمانی که آب به نقطه جوش رسید، خلال‌ها را درون آب جوش بریزید. خلال‌ها باید حدود 5 دقیقه در آب بجوشد.

به این مرحله آنزیم‌بری هم گفته می‌شود که باعث رنگ، طعم، شکل گیری بهتر و کاهش روغن گیری سیب زمینی می‌شود.

بعد از 5 دقیقه خلال‌ها را از قابلمه جدا کرده و حدود 1 دقیقه درون یک کاسه پر از یخ بریزید. این کار باعث شوک به سیب زمینی می‌شود، این کار در واقع باعث تردی و رنگ طلایی است.

شوک دادن به خلال‌های سیب زمینی

بعد از گذشت 1 دقیقه خلال‌ها را درون یک دستمال مخصوص برای رطوبت گیری قرار دهید. بعد از رطوبت گیری خلال‌ها را 60 دقیقه در فریزر قرار دهید. در این مرحله قبل از فریزر می‌توانید، ادویه‌ها را اضافه کنید یا اینکه بعد از سرخ شدن ادویه اضافه کنید.

مرحله 3 طلایی و ترد کردن سیب زمینی

تابه‌ای با اندازه مناسب را تا نیمه روغن بریزید و روی گاز قرار دهید و اجازه دهید روغن کاملا داغ شود. سپس خلال‌ها را از فریز خارج کنید و درون روغن داغ بریزید. توجه کنید در این مرحله باید شعله گاز زیاد باشد.

 طرز سرخ کردن سیب زمینی رستورانی

به اندازه‌ای که تشخیص می‌دهید (حدود 5 دقیقه) و زمانی که سیب زمینی طلایی شد، خلال‌ها را از تابه پر از روغن خارج کنید و در توری برای روغن گیری بریزید.

اگر احساس می‌کنید که سیب زمینی به اندازه کافی تُرد نیست، بعد از روغن گیری دوباره خلال‌ها را درون روغن داغ با شعله بالا بریزید تا تُرد شوند.

مرحله 4 زمان خوردن و طعم‌دهی

سیب زمینی‌ها را درون ظرف سرو خود بریزید و از ادویه‌های توصیه شده در قسمت مواد لازم استفاده کنید. که شامل نمک، فلفل، آویشن و پودر سیر است. ادویه را بر روی خلال‌ها بریزید و به خوبی هم بزنید تا به صورت یکنواخت پخش شوند. البته هر ادویه‌ای که دوست دارید را می‌توانید، درون سیب زمینی بریزید.

طعم دهی به سیب زمینی فرنچ فرایز

در نهایت فرنچ فرایز یا سیب زمینی سرخ کرده رستورانی شما آماده است، نوش جان!

البته همیشه یک راه ساده‌تر هم وجود دارد سیب زمینی نیمه آماده استفاده کنید!

سیب زمینی سرخ کرده (فرنچ فرایز) از سال 1680 میلادی تا به امروز خوش مزه و معروف مانده است!

نکات مهم برای تهیه فرنچ فرایز رستورانی

– هرگز سیب‌زمینی را بدون پوست در معرض هوا قرار ندهید. حتما سیب زمینی بدون پوست را در ظرفی مملو از آب سرد بریزید تا رنگ آن تغییر نکند.

– حتما از تابه‌ای با ارتفاع مناسب استفاده کنید تا سیب‌زمینی‌ها به صورت کامل در روغن غوطه‌ور شوند.

– اندازه‌ی تابه باید به‌گونه‌ای باشد که سیب‌زمینی‌ها با اندکی فاصله قرار بگیرند. در صورتی که از طرف کوچک‌تر استفاده می‌کنید، حتما سیب‌زمینی‌ها را به چند قسمت تقسیم کنید و در مراحل جداگانه سرخ نمایید.

– از روغن سرخ‌کردنی استفاده کنید؛ زیرا روغن‌های پخت‌وپز تحمل بالایی در برابر حرارت ندارند و سلامت شما را به خطر می‌اندازند.

– بهترین زمان برای اضافه کردن نمک و سایر ادویه‌ها، بلافاصله پس از سرخ شدن است؛ زیرا در این زمان طعم‌دهی بهتری اتفاق می‌افتد.

آخرین نکته هم این است که ضایعات سیب زمینی درون روغن را حتما جدا کنید. این کار برای جلوگیری از تولید آکریل آمید (یک ماده سرطان زا) و جلوگیری از خرابی و سمی شدن روغن مهم است.

طرز تهیه فرنچ فرایز با سیب‌زمینی نیمه آماده

اگر واقعا دنبال همان خشکی، تردی و طعم سیب زمینی هستید، فرنچ فرایز یا سیب زمینی نیمه آماده را تجربه کنید. سیب زمینی بعد از اینکه مراحل تولید سیب زمینی نیمه آماده را طی می‌کند تنها 2 تا 5 دقیقه زمان برای سرخ شدن در روغن داغ نیاز دارد. بعد از سرخ شدن هم آماده خوردن است تا با هر ادویه و سسی گوارای وجودتان شود.

دو برند معروف فرنچ فرایز ایرانی

سیب زمینی نیمه آماده به صورت منجمد در بازار وجود دارد و دستور العمل آماده‌سازی هر سیب زمینی روی بسته‌بندی آن درج شده است. در نهایت با برترین شرکت‌های فرنچ فرایز در مقاله تولیدکنندگان فرنچ فرایز در ایران اشنا شوید.

فرنچ فرایز چیست؟

فرنچ فرایز به انگلیسی French fries سیب زمینی‌های خلالی بلند و خشک رستورانی هستند. فرنچ فرایز در واقع سبکی برای سرخ کردن سیب زمینی است که در آن خلال سیب زمینی را در روغن زیاد غوطه‌ور می‌کنند.

خاستگاه این فست فود در منطقۀ اروپای غربی و در کشور بلژیک است. به دلیل اینکه سربازان آمریکایی در قسمت فرانسوی زبان بلژیک این غذا را خورده‌اند اسم آن را سیب‌ زمینی فرانسوی (فرنچ فرایز) گذاشته‌اند.

سیب زمینی نیمه آماده باعث کاهش زمان آماده سازی، کاهش زمان پخت و کاهش جذب روغن می‌شود. همچنین فرنچ فرایز ظاهری تُردتَر و طعم بهتری دارد.

خط پایان روش تهیه فرنچ فرایز رستورانی

فرنچ فرایز یا سیب زمینی سرخ کرده نیمه آمده بیش از 300 سال در جهان پخته و خورده شده است! همچنین یک صنعت پرسود در جهان است، طبق آمار سایت تحلیلی fortune business ارزش بازار جهانی، سیب زمینی سرخ کرده در سال 2023، به 17.12 میلیارد دلار رسید!

در این محتوا به صورت مرحله به مرحله، تهیه سیب‌زمینی رستورانی را به شما آموزش دادیم. حتما این قدم‌ها را با دقت و به ترتیب پشت سر بگذارید تا از نتیجه‌ی آن شگفت‌زده شوید. درصورت داشتن هرگونه سوال، تجربه یا پیشنهاد در بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

اگر شما یا همراهان شما، فکر احداث همچین صنعت پر سودی هستید، کار را به کاردان بسپارید!

شرکت زاگرس تاو ماشین در زمینه طراحی، ساخت، اجرا و راه اندازی ماشین آلات و خطوط فرنچ فرایز فعالیت دارد. و اولین سازنده خط تولید تمام اتوماتیک و ایرانی فرنچ فرایز است. تضمین کیفیت ما تیم تخصصی طراحی و فنی کارآموزده ماست.

جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت خط تولید فرنچ فرایز، با مدیر فروش ما به شماره 09124408722 تماس بگیرید.

2 دیدگاه در “طرز تهیه سیب زمینی رستورانی

  1. ویدا گفت:

    عالی بود

    1. seo گفت:

      از شما بابت دیدگاهتون ممنونم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *