دسته بندی نشده

دستگاه های خط تولید فرنچ فرایز به ترتیب

دستگاه های خط تولید فرنچ فرایز به ترتیب
برای تبدیل سیب زمینی خاکی به فرنچ فرایز طلایی، دستگاه های خط تولید فرنچ فرایز به ترتیب حدود 27 عدد هستند! این دستگاه‌ها در 10 مرحله یک فرنچ فرایز ترد و نیمه آماده را آماده می‌کنند.

در این مقاله در بلاگ زاگرس تاو ماشین اجزای خط تولید سیب زمینی نیمه آماده منجمد معرفی شده است. با خواندن این محتوا با تمامی ماشین آلات خط تولید فرنچ فرایز آشنا می‌شوید. البته فرصت خرید از تنها تولید کننده صفر تا صد خط فرنچ فرایز ایرانی و تمام اتوماتیک هم پیدا می‌کنید.

مراحل و دستگاه های خط تولید فرنچ فرایز به ترتیب

خط تولید فرنچ فرایز به طور خلاصه 10 مرحله اصلی را برای تبدیل سیب زمینی خاکی به فرنچ فرایز طلایی دارد. در میان این 10 مرحله 27 دستگاه به صورت اتوماتیک کار می‌کنند. این مراحل به صورت خلاصه به شرح زیر است.

  1. شست‌وشو و خاک گیری سیب زمینی
  2. پوست گیری و برس زنی
  3. برش زنی و سورتیگ
  4. انزیم بری
  5. فرآیند کاهش آهن
  6. خشک کردن
  7. سرخ کردن
  8. روغن گیری و خنک کردن
  9. انجماد سریع
  10. بسته بندی

مراحل و دستگاه های خط تولید فرنچ فرایز به ترتیب

آیا می‌دانید زاگرس تاو ماشین اولین سازنده خط تولید تمام ایرانی و اتوماتیک فرنچ فرایز است؟

برای خرید خط تولید سیب زمینی نیمه آماده وارد صفحه خط تولید سیب زمینی نیمه منجمد شوید یا اینکه با شماره 09124408722 تماس بگیرید، حالا نوبت معرفی ماشین آلات خط تولید فرنچ فرایز است.

1_دستگاه سورتر سیب زمینی

سورتینگ که توسط دستگاه سورتر انجام می‌شود، راهکاری برای کاهش ضایعات است. این دستگاه وظیفه دارد سیب زمینی‌های هم اندازه را جدا و در ادامه خط تولید قرار دهد.

این کار علاوه بر کاهش ضایعات برای ایجاد شکل و ظاهر مناسب محصول نهایی است. دو دسته اصلی سوتر مکانیکی و الکترونیکی است که شامل؛

1_سورترهای مکانیکی

  • درامی
  • نواری
  • غلتکی
  • ویبراتوری

2 – سورترهای الکترونیکی

  • پردازش تصویر با دوربین
  • لیزری

دستگاه سورتر سیب زمینی

سورتر ساخته شده توسط زاگرس تاو ماشین علاوه بر جدا سازی سیب زمینی‌های هم سایز، خاک و گل هم از سیب زمینی را جدا می‌کند.

برای دانستن قیمت خط تولید سیب زمینی نیمه و مشاوره رایگان تنها کافی است با شماره 09124408722 تماس بگیرید.

مراحل خط تولید سیب زمینی نیمه آماده برای شما جذاب است؟ خب تنها کافی است مقاله روش تولید سیب زمینی نیمه آماده را بخوانید.

2_کانوایر شیب دار برای انتقال مواد

در مواقعی که در خط تولید برای انتقال مواد اختلاف ارتفاع وجود دارد از کانوایر شیب دار استفاده می‌شود. این دستگاه در دو نوع بلت و یا نواری با توجه به محصول ساخته می‌شود.

3_هاپر، دستگاهی برای ورود تدریجی مواد اولیه

دستگاه هاپر نقش ذخیره سازی مواد اولیه و همچنین ورود تدریجی این مواد به خط تولید را برعهده دارد. نوع سیستم انتقال زیر هاپر نیز بسته به نوع محصول می‌تواند از نوع کانوایر، موتور ویبره و ترانس ویبره باشد.
یکی از موارد مهم در دستگاه هاپر برای محصولی با وزن و دانسیته بالا مثل سیب زمینی، کنترل وزن بالای آن رو کانوایز زیر هاپر است.

هاپر یکی از دستگاه های خط تولید فرنچ فرایز
طراحی ztm برای دستگاه هاپر، باعث جلوگیری از انتقال تمام وزن روی نوار کانوایر می‌شود. اگر این طراحی نباشد باعث عملکرد بد و استهلاک بسیار بالای دستگاه می‌شود. طراحی پایه‌های این دستگاه هم تاثیر زیادی در مهار وزن بالا سیب زمینی دارد.

4_دستگاه شستشو سیب زمینی

دستگاه شستشو سیب زمینی وظیفه جداسازی و تمیزکردن سیب زمینی از خاک و سنگ را دارد. این شستشو توسط حرکت دورانی و چرخش درام به همراه آب انجام می‌شود. در دستگاه طراحی شده توسط زاگرس تاو ماشین با استفاده از لوله و ورق استیل کمترین آسیب به سیب زمینی وارد می‌شود و حرکت دورانی دستگاه بهبود یافته است. همچنین این طراحی باعث بهبود عملکرد دستگاه و استفاده از کمترین حد ممکن از آب شده است.

دستگاه شستشو سیب زمینی

دستگاه 5 اسکرو کانوایر است و در زمانی که در انتقال مواد اختلاف ارتفاع وجود دارد از این دستگاه استفاده می‌شود.

6_پوست گیر بخار با ضایعات نزدیک به صفر

برای پوست گیری در خط تولید فرنچ فرایز با ظرفیت بالا از پوست گیر بخار استفاده می‌شود. در روش پوست گیری بخار ضایعات نزدیک به صفر است. در این روش سیب زمینی درون مخزنی که با مدت مشخص بخار با فشار وارد آن می‌شود، محبوس می‌شود. به دلیل فشار و دمای بخار، نشاسته زیر پوست سیب‌ زمینی واکنش می‌دهد و پوست کاملا از سطح آن جدا می‌شود.

در این دستگاه توزیع یکنواخت بخار، چرخش مخزن و نحوه تزریق بخار بسیار حائز اهمیت است. برای پوست گیری کامل شرکت ztm علاوه بر موارد قبلی فرم مخزن، ورود و خروج به موقع بخار و نحوه عملکرد صحیح درب را رعایت کرده‌اند.
شرکت زاگرس تاو ماشین تولید کننده پوست گیر سایشی و بخار است. و در ظرفیت‌های پایین به دلیل قیمت مناسب‌تر از پوست گیر سایشی استفاده می‌کند.

7_ اسکرو کانوایر در زمانی که در انتقال مواد اختلاف ارتفاع وجود دارد، استفاده می‌شود.

دستگاه پوست گیر بخار و دستگاه برس زنی سیب زمینی

8_دستگاه برس زنی

دستگاه برس زنی چندین غلتک فرچه دار موازی و به شکل U دارد. این دستگاه برای از بین بردن پوست‌های باقی مانده است و مکمل فرآیند پوست گیری بخار است.

شرکت ZTM میزان نرمی و سفتی فرچه را به نحوی انتخاب کرده است که موجود خراش و ناهمواری روی سیب زمینی نشود. همچنین به دلیل استفاده از ماردون زمان عبور سیب زمینی قابل کنترل است. طراحی خاص دستگاه ما علاوه بر استهلاک کم، تعویض و مونتاژ غلتک‌ها را به آسانی مهیا می‌کند.

9_کانوایر بازبینی یک نوار نقاله است که نیروی انسانی باید سیب زمینی‌ها را بررسی کنند.

10_هیدروکاتر؛ برش به کمک آب پرفشار

زاگرس تاو ماشین برای کاهش ضایعات از روش مدرن هیدروکاتر استفاده می‌کند. هیدروکاتر به وسیله جریان آب، سیب زمینی‌ها را برش می‌دهد. در این دستگاه سیب زمینی درون لوله پر از آب، توسط یک پمپ سانتریفیوژ با قدرت بالا به سمت تیغه‌ها حرکت می‌کند. در واقع سیب زمینی تحت فشار بالای آب از داخل بلوک‌های کاتر (تیغه‌ها) با سرعت عبور کرده و به برش‌هایی کاملا صاف و بدون خراش رخ می‌دهد.

دستگاه هیدروکاتر خط تولید سیب زمینی نیمه منجمد

به دلیل طراحی شرکت ZTM سیب زمینی درون لوله به صورت طولی حرکت می‌کند. همین امر باعث برش‌های با حداکثر طول در سیب زمینی می‌شود. همچنین به دلیل وجود جریان آب در فرآیند برش، نشاسته و قند بیشتری از سیب زمینی جدا می‌شود.

با توجه به شکل هندسی سیب زمینی، هنگام عبور از کاتر گوشه‌های سیب زمینی‌ها ضخامت و طول متفاوتی دارند. یه همین دلیل در خط تولید سیب زمینی نیمه آماده از دو سوتر برای فیلتر طول و ضخامت استفاده می‌شود.

11_دستگاه سورتر

دستگاه سوتر یا جداکننده ضایعات در واقع وظیفه دارد، خلال‌های که ضخامت کمی دارند را جدا کند. این سورتر از غلتک های تفلونی آج دار در حال چرخش که در موازات یکدیگر با فاصله‌ای مشخص، استفاده می‌کند. سیب زمینی‌هایی با ضخامت کمتر از فاصله بین غلطک‌ها سقوط می‌کند. تا محصول نهایی یک‌دست‌تر باشد.

دستگاه سورتر برای حداسازی خلال‌های کم ضخامت

شرکت ما با استفاده از غلتک های تفلونی با کیفیت بالا، طراحی مناسب انتقال نیرو بین آنها و تنظیم آسان فاصله بین غلتک‌ها استهلاک دستگاه را بسیار کم کرده است.

12_سورتر طولی برای درجه بندی خلال‌ها

سوتر طولی از یک صفحه سوراخ‌دار و موتور ویبره و یا موتور لنگ تشکیل شده است. موتور ویبره صفحه را به لغزش می‌آورد و سیب زمینی‌ها رو به جلو حرکت می‌کنند. سوراخ‌های روی صفحه طوری طراحی شده است که خلال‎‌ها با طول کمتر به پایین می‌افتد.
در دستگاه طراحی شده ما صفحات قابلیت جدا شدن و نصب آسان برای درجه بندی محصول با طول‌های متفاوت را دارد. طراحی خاص این سورتر به صورت منظم سیب‌زمینی‌ها را حرکت می‌دهد. در مقابل توانایی تحمل ضربات متعدد موتور ویبره را دارد و استهلاک آن را به حداقل رسانده است.

سورتر طولی برای درجه بندی خلال‌ها

کانوایر بازبینی دستگاه 13 است و برای جداسازی خلال‌های معیوب توسط نیروی انسانی است. و بالابر هم دستگاه 14 است که برای انتقال خلال‌ها به دستگاه بلانچر استفاده می‌شود.

15 و 16_دو دستگاه بلانچر اولیه و ثانویه

به طور ساده دستگاه بلانچر وان آب گرمی است که خلال سیب زمینی را در دما و زمان مشخص شده از درون خود عبور می‌دهند. در خط تولید سیب زمینی نیمه آماده از دو دستگاه بلانچر استفاده می‌شود. بلانچر اولیه با دمای بالاتر و زمان کمتر و بلانچر دوم با دمای کمتر و زمان بیشتر استفاده می‌شود.

آنزیم بری یا بلانچر اولیه و ثانویه

دستگاه بلانچر سیب زمینی

وظیفه این دو بلانچر از بین بردن آنزیم‌ها، قند، نشاسته و آهن که باعث بی‌رنگ شدن، تغییر بافت و تغییر رنگ فرنچ فرایز می‌شود، است. همچنین برای حفظ و انسجام بافت محصول به کمک آب سرد بین دو بلانچر به خلال زمینی‌ها شوک داده می شود.
دستگاه زاگرس تاو ماشین به کمک میکس کردن آب و بخار جهت گرم نمودن آب بلانچر و انتقال سیب زمینی توسط درام، بلانچری با بهترین کارایی را برای مشتریان خود تولید نموده است.

برای خواندن توضیحات بیشتر راجع‌به بلانچر مقاله دستگاه بلانچر چیست؟ را بخوانید.

17_دستگاه دوزینگ پمپ

دستگاه دوزینگ پمپ، میزان آهن سیب زمینی را کنترل می‌کند. همچنین با افزودن فسفات بدون ضرر، اکسیداسیون خلال‌ها را کنترل می‌کند. کنترل زمان عبور خلال‌ها در ترکیب فسفر و دکستروز در آب بسیار اهمیت دارد. این فرآیندها در سیستم دوزینگ پمپ SAPP انجام می‌شود.

دوزینگ پمپ ( SAPP )

این فرآیند برای جلوگیری از تغییر رنگ نامطلوب خلال‌ها در اثر اکسیداسیون است. و در نهایت برای رنگ طلایی در هنگام سرخ شدن هم دکستروز (نوعی قند) به خلال اضافه کرد.

ویبراتور دستگاه 18 در خط تولید سیب زمینی نیمه آماده است که وظیفه انتقال سیب زمینی‌ها را به دستگاه خشک کن دارد.

19_دستگاه خشک کن

وظیفه دستگاه خشک کن، کاهش و از بین بردن رطوبت خلال‌ها است. تمامی فرآیند پیش از سرخ کردن به کمک آب است. حال از دما و حرارت که به کمک المنت یا مشعل ایجاد شده است برای برای خشک کردن این آب خلال‌ها استفاده می‌شود. گردش یکنواخت هوای گرم به کمک فن‌ها رطوبت اضافی را از محصول جدا می‌کند.

دستگاه خشک کن خط تولید سیب زمینی نیمه آماده

خشک کن‌ها در دو نوع نیمه اتوماتیک (کابینی) و تمام اتوماتیک (کانتینیوس) طراحی می‌شوند. خشک کن اتوماتیک کانتینیوس در خط تولید سیب زمینی نیمه آماده استفاده می‌شود. ظرفیت خشک کن‌های کانتینیوس از 200 کیلوگرم در ساعت تا 2000 کیلوگرم در ساعت قابل طراحی و ساخت است.

محاسبه دقیق کویل‌ها، میزان توان حرارتی، گردش یکنواخت هوای گرم بر محصول و خروج به موقع رطوبت مواردی است که طراحان ما به آن توجه کرده‌اند.

20_دستگاه ویبراتور است که طبق معمول وظیفه انتقال خلال‌ها را برعهده دارد.

21_فرایر یا سرخ کن

دستگاه سرخ کن سیب زمینی نیمه آماده آخرین مرحله فراوری در این خط تولید است. سیب زمینی‌ها بعد از خشک شدن در دمای 170 درجه سانتی‌گراد در بازه زمانی بین 60 الی 90 ثانیه در روغن غوطه ور می‌شوند.

دستگاه فرایر

در دستگاه فرایز ztm برای تثبیت دمای روغن طراحی دقیق سیستم گرمایش روغن، ورود، خروج و گردش و سیرکوله آن برای تثبیت دمای روغن را در تمامی نقاط سرخ کن انجام می‌دهد. همچنین فیلتر کردن ضایعات سیب زمینی درون روغن یکی از موارد مهم دستگاه فرایر است. سوختن این مواد باعث طعم گرفتن، تولید آکریل آمید (یک ماده سرطان زا) و در نتیجه خرابی و سمی شدن روغن می‌شود.

22 و 23_روغن گیر و پیش خنک کننده

روغن گیر دستگاه شماره 22 و پیش خنک کننده دستگاه شماره 23 در خط تولید سیب زمینی نیمه منجمد هستند.
بعد از سرخ شدن فرنچ فرایزها جهت روغن‌گیری به دستگاه ویبراتور (روغن گیر) وارد می‌شود تا روغن اضافی از آن‌ها جدا شود. بعد از جدا سازی روغن خلال‌ها از زیر فن‌های پیش خنک کننده رد می‌شوند. تا بعد از پایین آمدن دمای خلال سیب زمینی آماده فرآیند انجماد سریع شوند.

24_تونل انجماد (IQF)

سیب زمینی نیمه آماده پس از خنک سازی اولیه وارد تونل انجماد (IQF) می‌شود. فرآیند انجماد سریع باعث حفظ تمامی خواص مواد غذایی محصول می‌شود. بعد از این فرآیند خلال‌ها وارد پروسه بسته‌بندی می‌شوند.

25_بسته‌بندی

در قسمت بسته بندی خلال‌های سیب زمینی منجمد شده در بسته‌های 2.5 کیلوگرم، 900 گرم و یا 750 گرم پر می‌شوند. و پس از قرارگیری در کارتن برای نگهداری به سردخانه 18- منتقل می‌شوند.

26 و 27_بویلر روغن داغ و بخار

بویلر روغن داغ هم وظیفه گرم کردن روغن مورد استفاده در فرایر را بر عهده دارد. بویلر بخار هم بخار مورد نیاز دستگاه پوست گیر بخار را تامین می‌کند. در صورت درخواست شما، زاگرس تاو ماشین توانایی تهیۀ بویلر بخار، روغن و همچنین دستگاه بسته‌بندی را دارد.

معرفی شرکت زاگرس تاو ماشین

زاگرس تاو ماشین اولین طراح و سازنده خط تولید فرنچ فرایز تمام ایرانی است. به نقل از آقای حمید رضا کاکاوندی مدیرعامل شرکت، ماشین آلات خط تولید فرنچ فرایز ما با طراحی فنی و مهندسی درست کمترین ضایعات را دارد.

شرکت زاگرس تاو ماشین در سراسر ایران در زمینه طراحی، تولید، نصب کامل خطوط، ارتقا کارخانه‌ها و ماشین آلات خاص خط فرنچ فرایز (سیب زمینی نیمه آماده منجمد) با بهره‌گیری از بروزترین اطلاعات در این زمینه و با آخرین تکنولوژی‌ها در حال فعالیت است.

شرکت ztm سازنده خط تولید فرنچ فرایز

شرکت ZTM طراحی تمامی ماشین آلات خط تولید فرنچ فرایز را مطابق با طراحی و تکنولوژی روز اروپا انجام می‌دهد. و با تعهد و تخصص سعی بر راه‌اندازی واحد‌های صنعتی نمونه برای شما را دارد.

شرکت زاگرس تاو ماشین در زمینه طراحی، ساخت، اجرا و راه اندازی ماشین آلات و خطوط صنایع‌غذایی فعالیت دارد. افتخار همکاری با مجموعه‌های بزرگی مانند چی‌توز، باتو، مزمز و کاله داریم. تضمین کیفیت ما تیم تخصصی طراحی و فنی کارآموزده ماست.

جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت خط تولید فرنچ فرایز، با شماره 09124408722 تماس بگیرید.

ایستگاه آخر اجزای خط تولید سیب زمینی نیمه آماده منجمد

10 مرحله و 27 ماشین یک بسته فرنچ فرایز ترد، خوش مزه و طلایی را به دست مصرف کننده می‌رساند. خط تولید فرنچ فرایز در سال 2021 ارزش بازاری حدود 15.000 میلیارد دلار ساخت!

در ایران هم حدود 5 میلیون تن سیب زمینی وجود دارد. همچنین صادرات به کشورهای همسایه برای ما بسیار راحت است. پس احتمالا با یک صنعت پرسود روبه‌رو هستید. اگر سوالی راجع‌به پروسه و دستگاه خط تولید سیب زمینی نیمه آماده دارید در بخش دیدگاه از ما بپرسید.

شرکت زاگرس تاو ماشین در زمینه طراحی، ساخت، اجرا و راه اندازی ماشین آلات و خطوط صنایع‌غذایی فعالیت دارد. تضمین کیفیت ما تیم تخصصی طراحی و فنی کارآموزده ماست.

جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت خط تولید فرنچ فرایز، با مدیر فروش ما به شماره 09124408722 تماس بگیرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *